بی سابقه ترین اتفاق در ورزش ایران

پیروزی باشگاه پارس جنوبی در دادگاه عالی ورزش(CAS)

(سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰) ۰۹:۳۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-مدیر امور بین الملل باشگاه پارس جنوبی خبر از پیروزی باشگاه در پرونده شکایت آلویس نانگ داد.
به گزارش اف سی پارس جم ؛ در یکی از معدود پرونده های ورزشی ایرانی در دادگاه عالی ورزش(CAS) ، باشگاه پارس جنوبی جم بعد از ۳ سال پیروز پرونده شکایت بازیکن آلویس برتراند نانگ شد و CAS ادعای تجدید نظر خواهی بازیکن و وکیل زبده اش را رد کرد.
 
علت شکایت آلویس نانگ هم این بود که با وجود ثبت مبلغ قراردادش به صورت ریالی ، دنبال پرداخت مطالباتش به دلار بود.
 
 در همین رابطه ، رسانه هواداری باشگاه پارس جنوبی به سراغ مجید حاتمی مدیر امور بین الملل باشگاه رفت و در خصوص جزئیات این پرونده جویا شد .
 
 حاتمی ابتدا گفت: پرونده مربوط به بازیکن بلژیکی به آلویس برتراند نانگ می باشد که او نیجریه الاصل ولی تابعیت بلژیک دارد. این بازیکن با باشگاه مشکلاتی پیدا کرده بود و جدا شد. سپس شکایتی را علیه پارس جنوبی به فیفا فرستاد و علی رغم اینکه مطالباتش پرداخت شده بود اما فیفا از ما خواست مشکل این بازیکن را حل نماییم.
 
وی ادامه داد: مشکل مربوط به نانگ با صلح و دوستی در هتل آزادی تهران ۲ ، ۳ سال پیش حل و خودش نیز رضایت داد تا پرونده مختومه گردد. اما این بازیکن در بازگشت به کشورش با وجود توافق و دریافت مطالبات ، مجدد از باشگاه شکایت کرد و از یک گروه وکالت بسیار قوی و حرفه ای برخوردار بود که وکلا مربوط به باشگاه رئال مادرید بودند. آنها شکایت خود را به فیفا اعلام و فیفا حدود ۲ سال پیش طی فرایند طولانی رای نفع پارس جنوبی جم صادر نمود.
 
 
مدیر امور بین الملل پارس جنوبی جم تصریح کرد: از ۲ سال پیش ، آلویس نانگ اینبار شکایت را به دادگاه عالی ورزش(CAS) برد و ثبت کرد. حتی این بازیکن از خود فیفا هم شاکی بود که قصد داشت نقض پرونده فیفا را از CAS بگیرد. اتفاق فوق با کرونا همزمان شد و جلسات متعددی به صورت مجازی تشکیل گردید. در این جلسات وکلای بازیکن مربوطه ، آقای رضاییان و بنده از طرف باشگاه پارس جنوبی حاضر بودیم. تیم قضاوت هم بسیار قوی بودند که سفت و محکم به پرونده نشستند و ابعاد مختلف موضوع را بارها بررسی کردند.
 
 
وی ضمن بیان تشکیل ۳ جلسه برای پرونده فوق اظهار کرد: بعد از مشورت طولانی و بسیار زیاد قضات که تقریبا یک سال به طول انجامید نهایتا رای تجدید نظرخواهی آلویس برتراند نانگ رد و حکم فیفا مبنی بر برائت باشگاه پارس جنوبی جم در این پرونده صادر گردید.
 
 
مجید حاتمی مدیر امور بین الملل باشگاه اضافه نمود: بنابراین شکایت نانگ به هیچ جا نرسید و حتی این بازیکن به خاطر پرداخت هزینه دادرسی به دادگاه عالی ورزش هم متضرر شده بود.
 
 
وی در پایان گفت: غالبا حکم پرونده های مرتبط با ورزش ایران در دادگاه عالی ورزش(CAS) علیه طرف ایرانی بود و بازنده بودیم که در نتیجه هزینه باز شدن پرونده هم باید از سوی ایران پرداخت میشد ولی در پرونده فوق الذکر ، به منافع باشگاه پارس جنوبی جم آسیبی نرسید. باشگاه و مردم جم برنده آن بودند که در تاریخ ورزش ایران هم بی سابقه می باشد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید